Copyright © 2002-2003 Marcin Wojda
Kopiowanie i rozpowszechniane dozwolone według zasad określonych w Licencji Publicznej KW, dostępnej pod adresem www.kw.sacer.com.pl.
Numery części zostały zazwyczaj umieszczone z lewej strony przy górnej krawędzi poszczególnych elementów. Zaleca się przeczytanie całej dokumentacji przed rozpoczęciem procesu składania modelu. Niezbędne będą również plany lokomotywy Lxd2 (dostępne na www.kw.sacer.com.pl).
Opisywane matryce przewidują zastosowanie silnika oraz wewnętrznych części wózków od modelu elektrowozu Roco E44 w skali N (numer producenta 23299). Niestety oznacza to konieczność przesunięcia po jednej z osi każdego wózka, oraz zastąpienia (opcjonalnie) zestawów kołowych zestawami o większej średnicy kół (od 8 do 9mm). Ponadto konieczne będzie przedłużenie wałów przenoszących napęd do wózków.
Poza częściami od E44 potrzebne będą rurki mosiężne o średnicy 2, 3 i 4mm oraz drut stalowy 0,8mm i 0,5mm. Rurki o odpowiednich średnicach można uzyskać ze starych anten teleskopowych. Przydatna będzie również szpachlówka modelarska oraz topnik ułatwiający lutowanie.
Dokumentacja została przygotowana dla matryc dostępnych w pliku lxd2-'82-tr-1.1-cd7.zip. Matryce te pozwalają na złożenie modeli lokomotyw zakupionych przez PKP w roku 1982 o numerach od 261 do 267 i od 340 do 349. Poszczególne egzemplarze różniły się umieszczeniem żaluzji na jednych z drzwi od przedziału silnikowego. W egzemplarzach z numerami 345 i 346 występowała żaluzja taka sama jak na pozostałych drzwiach. Egzemplarze z nr 262, 264, 340, 341, 342 posiadały drzwi z większą żaluzją. Niestety nie udało się ustalić jak wyglądały pozostałe egzemplarze.